الخميس، 12 يونيو 2008

بلدي طنطا وانا نفسي انجح اونطا
هوا دا شعار مجموعه من شبابنا اللي زي الورد من طنطا وكمان من جامعه الازهر منارة العلم اللي انا فيها (احم احم) انا خير دليل ادامكم المهم علشان ماطولش عليكو وبالبلدي كدا انا كنت ماشي انا والاخ عمار فتحي (ياحبيبتي يامصر ) وداخلين الامتحان وكنا مذاكرين كويس جدا ماهو احنا علي فكره طلبه مجتهدين جدا يمكن بنتعب اكتر من بتوع طنطا وبعدين لقينا الناس دول وعلي فكره انا حاسس انكو هاتفهموهم غلط !!!!!!!
زي مانتو شايفين الطالب خلص كل الكشاكيل اللي بيذاكر فيها وبالتالي بيكمل مذاكره علي ايده والوقتي هايطلع يكمل علي البنش ويكمل علي الحيطه اللي جنبه الطالب بيراجع من المذكرات اللي عملها لنفسه وزمايله كمان بيراجعو معاه وهوا دا الجو العلمي المظبوووط !!!!! واخدين بالكو من الكلمتين علي صباعه دول هاتسألوني دول هنا لي ؟؟؟ دا الملغي لكن هوا اصر انه يذاكره اما هنا بقي الطالب ايده خلصت يعمل اي ؟؟؟!!! يكتب علي ايد المراقب مثلا ولا يكتب فين عمار ربنا يكرمه اعطالو الورقه دي كان جايبها علشان يذاكر فيها لكن نام في الطريق !!!!!! ... المهم وعلشان يبقي الموضوع مطبوخ تماااام وميه ميه وانا مدونه احلامنا لازم يكون في علاقه بين احلامنا وبين الموضوع اللي انا منزله ..!!! انا الحقيقه مالقيتش احلام اسمي من كدا من طالب كل حلمه المراقب ميشوفوش ايده علشان ينقل اللي عليها في الورقه وساعه ماينقله يسـاذن ويروح يغسل ايده علشان ميتمسكش !!! انا مش بناقش قضيه الغش لكن انا عاوز اقول شوفو احنا وصلنا لفيين !!!! كاميرا موبيلي 7610 جديد بالكرتونه وبالضمان ومعاه الفاتوره 930 جنيه ومعاه سماعه بلوتوث ب300 جنيه يبقي كلو بعد الخصم 1800 ... فكره عمار فتحي

هناك 27 تعليقًا:

ريمان يقول...

السلام عليكم

إبرام

بجد انا سعيده انى اول تعليق عندك

بجد عودا ً حميدا ً لمدونتك يا إبرام

احنا كنا مستنينك بعد الغيبه الطويله دى

حمد الله ع السلامه

وعلى الفكرة البوست جميل اوى اوى

بس مكنتش اعرف ان طلبه طنطا جدعان اوى كده

ما شاء الله

مواهب فاذه يا إبرام

بوست رائع وموضوع دمه خفيف

استمر
تحياتى " ريمان "

غير معرف يقول...

تمام

محمد مارو يقول...

حاجه غريبه اوى

الواد ده الضافر بتاعه عامل كده ليه ؟
هههههه
مش مهم الغش ده اسلوب حياه و ادمان
لكن مش معقول يكون غشاش و صباعه وحش
كده عيب بقى

احلامنا يقول...

متشكر جدا ياريمان علي تشريفك عندي في المدونه ونفسي تدخلي كتير وسعيد يمك اكتر منك انك اول تعليق لانك حد طيب ويستاهل كل الخير ومش كل خير ربنا يسعدك ويوفقك واكيد هاقول لكل اللي هايعلق عندي اني اخدت رايك في الموضوع قبل نشره لاني بثق في رايك ....
سلااام

احلامنا يقول...

ههههههههه
منور يامارو شوفت الطلبه ياسيدي هوا التعليم باظ من قليل طيب اي رأيك لو انتا دخلت تراقب علي طالب كدا هاتعمل معاه اي ؟
...

رحاله يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
احلامنا يقول...

اولا انا ااسف يارحاله لو انتي زعلتي من الكلام مع اني ماقصدش لكن احنا سألنا الناس دول وقالو انهم من طنطا هوا دا السبب اللي انا قولت علشانه طنطا وبعدين انا جيبت حدث حقيقي علشان اكون صادق في كل اللي نقلته وعموما انا عاوز اقولك حاجه مهمه خالص انتي لازم تزعلي لما تعرفي ان في حاجه زي دي في مصر مش في طنطا ولو كانت في المنصوره او في دمياط متفرقش ماكلنا مصريين وبعدين ان كان علي العنوان فالقافيه حكمت ونورتينا يارحاله ماتحرميناش من تعليقاتك حتي لو هاتزعلنا والسلام

رحاله يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
احلامنا يقول...

والله انا برد علي تعليقك وانا بضحك وبتعجب كل دا لي يعني هوا انا متأكد انك من طنطا لكن مارو كمان من طنطا ومازعلش وبعدين طنطا دول احسن ناس غير بس الولدين الوحشين دول واعتبريهم مش من طنطا هما من المنصوره ولا اوقولك واحد من المنصوره وواحد من دمياط الموضوع مايوصلش للعصبيه كل واحد فين بيقول رايه بحريه وبعدين انتي نفسك قولتي كل مكان فيه الحلو وفيه الوحش ونورتينا تالت مره وسعيد بمرورك علينا وخلينا ديما في الفيفوريت بتاعك
ومعلشي جات فيكي المره دي المره الجايه تيجي في المنصوره ولا دمياط وكلها مصر وخلينا ايجابيين اكتر من كدا وبلاش الالفاظ دي تخرج منك حتي لو انتي منفعله ولا في منطقه الاشعور واحب اقولك حاجه انتي لو فعلا في منطقه الاوعي والاشعور مش هاتقولي انك في منطقه الاوعي والاشعور لان هايبقي صعب عليكي ادراك دا وخلينا نغلط ونعلم نفسنا احسن مانبرر غلطنا وزي ماقولتلك قبل كدا نورتينا كتيرررر

إخوانى حتى النخاع يقول...

السلام عليكم

هههههههههههههههههههه

الحاجة الوالدة كانت بتتفرج على الصور

قاعدت تضحك كتير أوىىىىىى


بس عيال زكية أوى :))

تشكروا على البوست الراااائع دا

أخوووكم

ريمان يقول...

يا سلام سلم

يا سلااااااااااااااااااام

ايه ده يا ابرام

انت بتقول ان رحاله متعتبرش الولدين دول من طنطا

وواحد من المنصورة وواحد من دمياط

دمياط؟

يا سلام

مالك ومال الدمايطه بقى
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ههههههههههههههههههههههههههه

الدمايطه دول هما اول ناس اخترعوا الغش

وهما اول ناس وضعوا شعار ان تذاكر تنجح
ان تغش هتجيب مجموع

هههههههههههههههههههههههههه

تحياتى يا ابرام

احلامنا يقول...

متشكر لمرورك ولاهتمامك يااخواني حتي النخاع وبردو وراك لحد ماتغير الصوره وسلامي للوالده كتير ويارب يهديهم ونورت المدونه يانخاع

احلامنا يقول...

متشكر علي اهتمامك ياريمان وقولي لرحاله تتعلم مش لازم ناخد الموضوع بعصبيه كدا ريمان ردت وقالت ان الدمياطه هما اللي اخترعو الغش ودا لاينتقص منها شئ ان كان حقيقه او علي سبيل الهزار
ومنوووون علي مرورك ياريمان ....وسلام

رحاله يقول...

اولا
انا اما كتبت التعليقات كتبتها بتلقائيه
ثانيا عبرت عن رائي بكل وضوح
ايون اعترف انو كان فيه شويه عصبيه
بس انا بجد مش بحب اى مخلوق مهما كان يزعل مني
انا اسفه ع اى حال
وهعمل ديليت للسوء التفاهم الى حصل
ومتشكرة ع كل حاجه

سلام

رحاله يقول...

بجد انا مكنش قصدي اى شئ من تعليقاتي
بجد ومش بحب ازعل اى حد مهما كان
وعلى العموم انا اسفه
واوعدك انى مش هعلق عند حضرتكم تانى
وانا عملت ديليت للحكايه كلها
وربنا يرحمنى يارب
سلام وتحياتى
جيلان

نور جديد يقول...

السلام عليكم
اولا يا فندم تشرفت جدا بالتعرف على مدونة حضرتك
و الله يا فندم اولا اسمح لي
ههههههههههههههههه
و ثانيا
مممممممممممممممممم
مش عارفة و الله يافندم كنت متخيلة ان موضوع البراشيم ده خلص من زمان .. بس اهو طلع مخلصش
طب فعلا المشكلة ايه
اكيد في كذا نقطة مشتركة في المشكلة دي
بس هو الفكرة في اللي احنا نقدر عليه احنا الناس اللي نفسها تقدم حاجة
ايه ممكن يتعمل للناس دي
مش عارفة بصراحة
بس بقول بدل ما نحذرهم من الغش
ممكن نضيف لهم قيم جديدة هي لوحدها تلغي الغش من دماغهم
مش عارفة
بس هو عموما تدوينة رائعة بصراحة
جزاكم الله خيرا

ميرا ( وومن ) يقول...

السلام عليكم
اولا تحياتي علي إثارة الموضوع الخطير دة
ثانيا ياريت محدش ياخد الموضوع بحساسية طنطا ولا اسكندرية ولا حتي اسيوط مش هاتفرق الظاهرة موجودة ومنتشرة فعلا الغش بقي حق مكتسب لكل طالب وبيشجعوا علية
محدش بقي عاوز يتعب نفسة ويذاكر

احلامنا يقول...

تشرفت بمرورك عندي يانور جديد ويارب تكوني لينا نور جديد وانا متشكر علي تعليقك واهتمامك بالمدونه .... ويارب نكون ديما عند حسن ظنكم
والسلااااام

احلامنا يقول...

اولا يارحاله عودي نفسك انك لما تغلطي انك تصلحي غلطك مش تداريه اوعي تفتكري انك لما تمسحي التعلايقات كدا خلاص انتي مغلطيش لا واوعي تفتكري اني بقولك كدا لاني زعلان لسه وارجو انك تنورينا وتشرفينا تاني في المدونه ... وسعدت بمرورك وسلااااام

احلامنا يقول...

نورتينا ياوومن وسعدت بزيارتك
وياريت تقولي لرحاله الكلام دا وانا فعلا ماقصدش واحنا المفروض متحضرين وعارفين ان مصر بلدنا كلنا ومفيش حاجه اسمها المنصوره وطنطا وغيره

Hosam Yahia حسام يحيى يقول...

ايه ده صور بسيطه اوى

انتا كدا مش شوفت حاجه

لو النت كان حلو عندى كنت ابعتلك الصور اللى عندى

صور فى التمام

وفيديو كمان من جوه اللجنه

:d

ولو سمحت ابقا شيل الكلمه التاكيديه

طلعت غلط معايا خمسين مره

احلامنا يقول...

مشتكرين علي مرورك ياحساام ونورت المدونه
مش عارف كلمه تاكيد اللي اشيلها واشيلها ازاي ؟؟؟!!

Unknown يقول...

ابراهيم بيه .. مش عارف اقولك ايه... بس بجد موضوع هايل .. وربنا يعديها على خير

احلامنا يقول...

منور ياكبير انا عارف انه موضوع علي ادي ولكن شرف ليا انك تنوز مدونتي انتا كاتبنا الكبير وكلنا تلمذتك وبنتعلم منك

ammar يقول...

ههههههههههههههههههه
برافو عليك ياهيما
ومش عارف اقولك ايه والله
انتا ادتنى اكتر من حقى فى الموضوع ده
بس صدق كان واجب برده تقول انها فكرتى
والا كنت هافضحك
هههههههههههههههههههههههههه
لا بجد
بوست حلو اوى
سورى انى جيت متأخر
انتا عارف اللى فيها
يلا سلااااام

احلامنا يقول...

انتا فعلا جيت متأخر ياعمار لكن انا عرفت الظروف ومبروووك ياسيدي لكن كان نفسي تيجي من بدري وتقولي اي رايك في الموضوع دا وشرفت ياريس وابعتلي جديدك علشان ادخل اشوفو ونورت مجونتك ياسيدي .... سلااام

الياسمينة يقول...

هههههههههههه_انا عارفة انك عاوز تقتلنى عشان تعليقى على القصة معلش .. بس الموضوع ده هايل وفكرته جميلة وانت عرضته باسلوب فكاهى لطيف شكرا ليك ولعمار ولكاميرا موبايلك وعفوا لطلبة طنطا .